Terminai, kuriuos modelis privalo žinoti

Visits: 1

Modelio sutikimo forma. Tai yra dokumentas, dažniausiai vieno lapo, kuriame yra išvardintos sutikimo sąlygos dėl modelio nuotraukų publikavimo ir fotografo teisių į nuotraukas. Kiekvienos modelių agentūros modelio sutikimo formos sąlygos šiek tiek skiriasi, bet esmė visų ta pati – kiekviename sutikime pažymėta kokio tipo fotosesijoje modelis dalyvaus ir kokie bus apribojimai ar galimybės naudojant fotosesijos nuotraukas asmeniniais ar darbo tikslais. Daugelyje modelio sutikimo formų sąlygos reikalauja, kad modelis atsisakytų savo teisių į fotosesijos nuotraukas ir neturėtų jokių pretenzijų dėl jų naudojimo, kas reiškia, kad modeliai negali naudoti nuotraukas, siekiant gauti pelno, tačiau gali naudoti jas asmeniniais tikslais – talpinti socialiniuose puslapiuose ir t.t.
Kastingo agentūra. Šios agentūros nereikia painioti su modelių agentūra ar talentų agentūra. Šio tipo agentūra yra atsakinga už bendradarbiavimą su modelių agentūromis, atrenkant jų modelius tam tikriems projektams. Kastingo agentūros neatstovauja modelio ir nepasirašo su modeliais sutarčių, tačiau daugelis kastingų agentūrų leidžia modeliams įsikelti savo nuotraukas į jų puslapį ar atnaujinti jų kontaktus savo duomenų bazėje, kad galėtų pranešti apie artėjančius projektus.
Modelio sutartis. Tai dokumentas, kurį pasirašo modelis ir modelį atstovausianti modelių agentūra. Tai yra kur kas rimtesnis dokumentas nei modelio sutikimas, nes įsipareigojimų čia yra daugiau. Yra kelių tipų sutartys: paprasta ir įpareigojanti modelį dirbti ir priklausyti tik vienai modelių agentūrai. Neįpareigojanti sutartis leidžia modeliui pasirinkti ne vieną modelių agentūrą, kuri modeliui atstovaus, tuo tarpu įpareigojanti – neleidžia modeliui sudaryti sutarties su kitomis agentūromis, įpareigoja modelį priklausyti tik vienai modelių agentūrai ir nepriimti iš kitų agentūrų jokių pasiūlymų dėl projektų ar fotosesijų.
Modelio portfolio. Tai yra profesionalių modelio nuotraukų albumas, pagal kurį klientai renkasi modelius savo projektams, fotosesijoms ir t.t. Į portfolio turi būti sutalpintos stipriausios modelio nuotraukos. Taip pat portfolyje turi atsispindėti keli modelio įvaizdžiai. Klientai dažnai nustato modelio potencialą būtent pagal modelio portfolio stiprumą. Modelio portfolio turi būti reguliariai atnaujinamas, atsižvelgiant į modelio amžių, išvaizdos pokyčius ir pan.